پویاژن آزما

تصفیه فاضلاب گاوداری

فهرست مطالب

تصفیه فاضلاب گاوداری

در این مقاله به تصفیه فاضلاب گاوداری و روش های آن پرداخته شده است. میزان آلودگی موجود در پساب ها یا فاضلاب بر اساس میزان مواد باکتریایی، معدنی و آلی موجود در آن تعیین می شود. فاضلاب گاوداری یکی از انواع فاضلابی می باشد که در جریان تصفیه قرار می گیرد. تصفیه فاضلاب گاوداری به روشهای مختلف از جمله روش مکانیکی، روش شیمیایی و روش بیولوژیکی یا فیزیکی انجام می شود. شرکت دانش بنیان پویاژن آزما پکیج تصفیه فاضلاب آبکاری با بالاترین کارایی و به صرفه ترین قیمت تولید میکند.

تصفیه فاضلاب دامداری

سیستم تصفیه پویاژن برای تصفیه فاضلاب گاوداری

میزان آلودگی موجود در پساب ها یا فاضلاب بر اساس میزان مواد باکتریایی، معدنی و آلی موجود در آن تعیین می شود. فاضلاب گاوداری یکی از انواع فاضلابی می باشد که در جریان تصفیه قرار می گیرد. تصفیه فاضلاب گاوداری به روشهای مختلف از جمله روش مکانیکی، روش شیمیایی و روش بیولوژیکی یا فیزیکی انجام می شود.

پروسه روش بیولوژیکی مراحلی از قبیل اکسیداسیون مواد آلی، کلوئید ها، محلول ها و میکروب ها است. دو نوع امکانات برای تصفیه فاضلاب گاوداری در روش فیزیکی یا بیولوژیکی استفاده می شود. نوع اول امکاناتی را در بر می گیرد که در شرایط مشابه چرخه طبیعی انجام می شود. فرایندهای طبیعی که در مزارع، زمین های کشاورزی و حوضچه های فاضلاب ها صورت می گیرد. نوع دوم امکاناتی است که با شرایط مصنوعی غرایند تصفیه را انجام می دهند.

این امکانات فیلترهای بیولوژیکی و تانک های هوایی را در بر می گیرد. روند تصفیه فاضلاب گاوداری در نوع اول به آرامی انجام می شود و دلیل آن نیز وجود اکسیژن در این چرخه می باشد. این نوع به دلیل متابولیسم موجود در میکروب ها که بخشی از آلاینده های آلی را تشکیل می دهند، آرام انجام می شود. در نوع دوم تصفیه فاضلاب گاوداری امکاناتی که برای  تصفیه پساب ها استفاده می شود، بسیار بیشتر از نوع اول است.

از آنجایی که الزام تصفیه فاضلاب همچنان در حال افزایش است و ممکن است تصفیه بیولوژیکی به تنهایی نتواند میزان تصفیه مد نظر را برآورده سازد، پساب های دامداری باید به طور مجدد پردازش شوند. تصفیه فاضلاب گاوداری یک فرایند پیچیده است. پویا ژن آزما با بهره گیری از دانش مورد نیاز برای تصفیه پساب ها، می تواند با ارائه سیستم های تصفیه فاضلاب دامداری به شما بهترین خدمات را با بالاترین میزان کیفیت ارائه دهد.

تصفیه گاوداری

تصفیه فاضلاب گاوداری

حذف نیتروژن و فسفر در تصفیه فاضلاب گاوداری

گاهی مشکل حذف نیتروژن و فسفر در تصفیه فاضلاب گاوداری بوجود می آید. در مورد مشکلات فنی می توان گفت با استفاده از تجهیزات مدرن حل می شوند. به عنوان مثال برای پمپاژ فاضلاب با غلظت بالای کود، یونجه یا ماسه، از پمپ های غوطه ور با چرخ های مخصوص از انواع مختلف استفاده می شود

خصوصیات فاضلاب باید در نظر گرفته شود، از جمله غلظت ذرات معلق، ذرات ساینده، الیاف و غیره که بخشی از فاضلاب گاوداری و دامداری را تشکیل می دهند. در راهکار اقتصادی مخلوط کردن فاضلاب بسیار غلیظ، از میکسرهای غوطه ور سازی استفاده می شود. هوادهی در تصفیه فاضلاب گاوداری، در واقع فرایند تأمین اکسیژن به فرآیندهای بیولوژیکی است که همیشه برای تصفیه فاضلاب گاوداری مشکل ساز بوده است.

با توجه به محتوای بالای نمک ها، مواد آلی و سورفاکتانت های بوجود آمده در فرآیند هیدرولیز، روند انتقال جرم اکسیژن 40 درصد کندتر از آب شیرین است. برای مدتی این مشکلات در تصفیه فاضلاب گاوداری با استفاده از هواده های خارجی با پمپ های غوطه ور حل شد. آنها با هواکش های پنوماتیک و مکانیکی جایگزین شدند که بر اساس اصل حباب سازی با همزن پیوسته که برای لجن استفاده می شود با جریان قوی میکسر کار می کنند. این عملکرد منجر به تشکیل حباب های بسیار کوچک و اشباع اکسیژن زیاد می شود.

تصفیه فاضلاب گاوداری

 

سیستم تصفیه گاوداری

 

مزایای سیستم تصفیه فاضلاب گاوداری پویا ژن آزما

به طور کلی پساب های گاوداری از شستشوی محل شیرگیری دام و سینه های گاو قبل و بعد از شیرگیری حاصل می شود. این فاضلاب دارای COD به میزان 4000، فضولات دام و باقی مانده شیر می باشد که می تواند بخشی از آلاینده ها به حساب بیاید. سیستم تصفیه پویا ژن می تواند این نوع فاضلاب را با COD کمتر از 100 تصفیه کند تا در مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند.

سیستم تصفیه فاضلاب گاوداری پویا ژن با ظرفیت 50 متر مکعب تصفیه فاضلاب در روز، قابلیت نصب در یک کانتینر با ابعاد 2 فوت را دارد. به این ترتیب قابلیت جابجایی و انتقال را دارد و کار کارگران را آسان تر می کند.

از جمله مزایای این نوع سیستم تصفیه شامل موارد زیر می باشد:

  • کاهش 95 تا 99% آلاینده ها از آب و فاضلاب آلوده طبق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست
  • فرایند تصفیه پیوسته انجام می شود و نیازی به استفاده از حوضچه های بتنی نیست.
  • آب خروجی از سیستم تصفیه را می توان مجدداً استفاده کرد.
  • به فضای زیادی نیاز ندارد و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود.
  • استفاده و نگهداری از آن آسان و کم هزینه است.
  • راه اندازی خاصی نیاز ندارد و راه اندازی آن به صورت اتوماتیک و بسیار آسان انجام می شود.
  • قیمت آن نسبت به تصفیه خانه های بزرگ کمتر و مناسب تر است. هزینه راهبری آن نیز کم است.

    تصفیه فاضلاب دامداری

    بیوفیلتر پویاژن برای تصفیه فاضلاب دامداری

این شرکت از جمله معدود شرکت­ هایی است که قادر است از روش های ترکیبی با استفاده از میکروارگانیسم ها، فرایند تصفیه صنعتی را طراحی و اجرا نماید. برای استفاده از بروز ترین و کارآمد ترین سختی گیرها در تصفیه صنعتی واحد صنعتی خود، فقط کافی است به کارشناسان متخصص و مجرب پویا ژن آزما اعتماد کنید.

برای مشاوره رایگان و مشاهده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی پویاژن بر اساس بیوفیلتر کلیک کنید.

09101438051

02140443676-7

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. میتوانید از ایجا درباره روش های تصفیه آب صنعتی توسط میکروارگانیسم ها مطالعه کنید.

برای کارآموزی مولکولی و میکروبی، خرید انواع کیت (پلاسمید، DNA، از ژل) و خدمات آزمایشگاهی با ما تماس بگیرید.

نویسندگان این محتوا در پویاژن آزما

دکتر مجید مقبلی
دکتری میکروبیولوژی از دانشگاه تهران
هیئت علمی دانشگاه
متخصص در زمینه مهندسی ژنتیک، تولید واکسن های نوترکیب و مخترع بیوفیلترهای صنعتی

فاطمه مقبلی
کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
تخصص در بخش درمان های نوین سرطان و مهندسی ژنتیک

سپیده ایمانی
کارشناس ارشد بیوتکنولوژی ملکولی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر
تخصص در مهندسی ژنتیک، میکروبیولوژی غذایی و کنترل کیفیت

بهاره حسینی
کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه خوارزمی
تخصص در بیوانفورماتیک و میکروب شناسی محیطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
خانه
فروشگاه