پویاژن آزما

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

فهرست مطالب

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

آب یک منبع ارزشمند و مهم در فرآیند تولید غذا و نوشیدنی است. از غربالگری گرفته تا تصفیه درجه سوم، حذف مواد مغذی بیولوژیکی تا بازیابی آب، نیاز به تجهیزات فاضلابی دارد. سیستم تصفیه فاضلاب صنایع غذایی پویاژن آزما به منظور افزایش حداکثر بازدهی و به حداقل رساندن زمان خرابی طراحی شده است، در عین حال همه قوانین و استانداردهای تصفیه فاضلابی را رعایت می کند. شرکت دانش بنیان پویاژن آزما تولیدکننده سیستم تصفیه فاضلاب صنایع غذایی قصد دارد در این مقاله شما را با این صنعت و روش های تصفیه فاضلاب آن آشنا کند.

 

تصفیه فاضلاب دامداری

سیستم تصفیه پویاژن برای تصفیه فاضلاب گاوداری

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

آب یک منبع ارزشمند و مهم در فرآیند تولید غذا و نوشیدنی است. از غربالگری گرفته تا تصفیه درجه سوم، حذف مواد مغذی بیولوژیکی تا بازیابی آب، نیاز به تجهیزات فاضلابی دارد. سیستم تصفیه فاضلاب صنایع غذایی به منظور افزایش حداکثر بازدهی و به حداقل رساندن زمان خرابی طراحی شده است، در عین حال همه قوانین و استانداردهای تصفیه فاضلابی را رعایت می کند. شرکت پویا ژن آزما تا به امروز توانسته به ارائه سیستم های تصفیه متعدد با کارخانه های بزرگ همکاری کند. شما می توانید محصول مورد نیاز خود را با توجه به صنعتی که در آن فعالیت می کنید، انتخاب کنید و در مقابل هزینه مقرون به صرفه، کیفیت را دریافت کنید.

تصفیه صنایع غذایی

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

 

پردازش مواد غذایی در تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

در تولید مواد غذایی، فاضلاب به میزان زیادی تولید می شود. ویژگی ها و اجزای فاضلاب ها و به ویژه فاضلاب حاصل از صنایع غذایی بسیار متفاوت است. برای دستیابی به محدوده تخلیه و تصفیه فاضلاب صنایع غذایی، به فن آوری های مختلف پردازش نیاز دارد. محدودیت های تخلیه بر اساس مقررات زیست محیطی محلی و جهانی متفاوت است.

روند سیستم تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

  • غربالگری در تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

زباله های کارخانه تولید مواد غذایی دارای تکه های بزرگی است که نیاز به جداسازی دارند. ساده ترین و اقتصادی ترین فرآیند حذف این مواد جامد غربالگری است. تعدادی صفحه فیلتر وجود دارد. برخی مدل ها دارای صفحه های درام و دوار، صفحه های شیب دار و صفحه هایی با نوار نقاله بدون شافت هستند. پساب غربال شده به مخزن یکسان سازی ارسال می شود. ممکن است با پساب هایی که نیازی به غربالگری ندارند، ترکیب شوند. زباله های مختلف از نظر کمی یا کیفی داری مدت ماندگاری متفاوتی هستند. جریان فرآیند تصفیه فاضلاب صنایع غذایی ممکن است بر اساس تغییر محصول و نظافت متفاوت باشد. یکسان سازی جریان تقریباً همیشه سودمند است. همسان سازی میزان جریان نیز اندازه و هزینه تجهیزات تصفیه فاضلاب صنایع غذایی را کاهش می دهد.

صنایع غذایی

  • روغن و گریس در تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

برخی از گیاهان مقادیر زیادی چربی، روغن و گریس تولید می کنند. واحد شناور کردن هوا یک ابزار موثر برای کاهش سطح  این نوع چربی ها و مواد جامد است. ای ابزارها که به DAF ها موسوم هستند، برای مواد جامدبه طور موثر عمل می کنند زیرا اکثر ذرات غذا شناور هستند. چربی های شناور و مواد جامد در واحد DAF حذف شده و برای دفع، پساب مجدداً بازیابی می شود. مواد جامد بدون چربی به ضخامت و حجم خاصی نیاز ندارند. مواد جامد معلق، چربی ها، با روش تصفیه بیولوژیکی، غربالگری و تصفیه با DAF به میزان قابل توجهی کاهش می یابند.

با این وجود در تصفیه فاضلاب صنایع غذایی ممکن است هنوز سطوحی از این آلودگی ها وجود داشته باشد که قبل از آزادسازی به تصفیه بیشتری نیاز داشته باشند. نوع و سطح آلاینده مراحل تصفیه فاضلاب صنایع غذایی را تعیین می کند. حجم زباله، امکان استفاده مجدد و فضای موجود نیز بر انتخاب طرح های تصفیه فاضلاب صنایع غذایی تأثیر می گذارد.

تقریباً همه تاسیسات فرآوری غذا برای حذف زباله ها نیاز به تصفیه بیولوژیکی دارند. اگر جریان زباله ها کم باشد، ممکن است کارخانه زباله های غربال شده را به تصفیه خانه شهری ارسال کند. برخی از فاضلاب ها دارای BOD بسیار بالا باشد، یعنی میزان لبنیات، پنیر و موادی از این قبیل در آنها بسیار باشد و نیاز به سیستم های بی هوازی و هوازی یک ضرورت به حساب آید.

عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی یک سیستم هوازی است که با ترکیب تعدادی از عملیات، مواد اضافی موجود در پساب ها را با حفظ ارزش آب حذف می کند. تصفیه فاضلاب صنایع غذایی یک اصطلاح کلی است که انواع فرایندهای تصفیه فردی را توصیف می کند. مفهوم اصلی این است که یک مخزن درون یک مخزن دیگر قرار دارد و با استفاده از یک دیواره معمولی عملکرد تصفیه فاضلاب غذایی را انجام می دهد. مخزن مرکزی به طور معمول یک شفاف ساز است که پساب را قبل از تخلیه تصفیه می کند. مخزن بیرونی به بخش هایی تقسیم می شود که هر یک عملیات جداگانه ای را انجام می دهند. عملیات تصفیه فاضلاب صنایع غذایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یکسان سازی
  • هوادهی
  • جداسازی لجن
  • فیلتر کردن و ته نشینی شیمیایی
  • گندزدایی

جریان ناشی از جاذبه باعث کاهش لوله کشی و پمپاژ مورد نیاز و در نتیجه صرفه جویی در هزینه سرمایه گذاری می شود. لجن در این روال بر روی یک فیلتر پرس آبگیری می شود تا از پساب ها جدا شود.

سیستم تصفیه فاضلاب

صنایع غذایی

مزایای سیستم تصفیه فاضلاب صنایع غذایی پویا ژن آزما

از جمله مزایای این نوع سیستم تصفیه شامل موارد زیر می باشد:

  • کاهش 95 تا 99% آلاینده ها از آب و فاضلاب آلوده طبق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست
  • فرایند تصفیه پیوسته انجام می شود و نیازی به استفاده از حوضچه های بتنی نیست.
  • آب خروجی از سیستم تصفیه را می توان مجدداً استفاده کرد.
  • به فضای زیادی نیاز ندارد و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود.
  • استفاده و نگهداری از آن آسان و کم هزینه است.
  • راه اندازی خاصی نیاز ندارد و راه اندازی آن به صورت اتوماتیک و بسیار آسان انجام می شود.
  • قیمت آن نسبت به تصفیه خانه های بزرگ کمتر و مناسب تر است. هزینه راهبری آن نیز کم است.

 

تصفیه فاضلاب دامداری

بیوفیلتر پویاژن برای تصفیه فاضلاب دامداری

این شرکت از جمله معدود شرکت­ هایی است که قادر است از روش های ترکیبی با استفاده از میکروارگانیسم ها، فرایند تصفیه صنعتی را طراحی و اجرا نماید. برای استفاده از بروز ترین و کارآمد ترین سختی گیرها در تصفیه صنعتی واحد صنعتی خود، فقط کافی است به کارشناسان متخصص و مجرب پویا ژن آزما اعتماد کنید.

برای مشاوره رایگان و مشاهده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی پویاژن بر اساس بیوفیلتر کلیک کنید.

09101438051

02140443676-7

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. میتوانید از ایجا درباره روش های تصفیه فاضلاب گاوداری و دامداری مطالعه کنید.

 

برای کارآموزی مولکولی و میکروبی، خرید انواع کیت (پلاسمید، DNA، از ژل) و خدمات آزمایشگاهی با ما تماس بگیرید.

نویسندگان این محتوا در پویاژن آزما

دکتر مجید مقبلی
دکتری میکروبیولوژی از دانشگاه تهران
هیئت علمی دانشگاه
متخصص در زمینه مهندسی ژنتیک، تولید واکسن های نوترکیب و مخترع بیوفیلترهای صنعتی

فاطمه مقبلی
کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
تخصص در بخش درمان های نوین سرطان و مهندسی ژنتیک

سپیده ایمانی
کارشناس ارشد بیوتکنولوژی ملکولی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر
تخصص در مهندسی ژنتیک، میکروبیولوژی غذایی و کنترل کیفیت

بهاره حسینی
کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه خوارزمی
تخصص در بیوانفورماتیک و میکروب شناسی محیطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
خانه
فروشگاه